Wednesday, January 31, 2007

הנוער לשלטון בטלוויזיה

"הנוער לשלטון" –
תוכנית טלוויזיה חדשה לנוער
ערוץ 1, יום ראשון בשעה 16:20, ש.ח. שבת ב- 10:30

ביום ראשון הקרוב, ה- 4 לפברואר בשעה 16:20 יעלה לאוויר הפרק הראשון של תוכנית הטלוויזיה החדשה "הנוער לשלטון", שהופקה ע"י הטלוויזיה הישראלית בשיתוף מרכז מורשת מנחם בגין.

בתוכנית משתתפים 30 בני נוער מכיתות ט' מרחבי הארץ: יהודים וערבים, דתיים וחילונים, המייצגים השקפות עולם שונות. במסגרת התוכנית הופקו שישה פרקים. הפרק הראשון דן בסוגית פיקוח הורים על גלישת ילדים ברשת האינטרנט. בפרקים הבאים: האם לפתוח מקומות בילוי וקניות בשבת, דיון בתגבור לימודי יהדות וחיזוק הזהות היהודית, דיון בהצעת חוק הפרדה בין בנים ובנות בכיתות הלימוד, דיון על תלבושת אחידה והאם לחייב תרומה לקהילה כתנאי לקבלת תעודת בגרות.

בתוכניות השתתפו חה"כ דני נווה, חכ"ל אברהם פורז, חה"כ אורית נוקד, חה"כ עמירה דותן, חה"כ גלעד ארד וחה"כ רן כהן.
*
תוכנית הטלוויזיה "הנוער לשלטון", שהופקה ביוזמת מרכז מורשת מנחם בגין, מבוססת על פורמט תוכנית הלימודים "כנסת צעירה" של המרכז; תוכנית העשרה חווייתית בנושא הפרלמנטריזם, המנחילה את ערכי הדמוקרטיה באמצעות התנסות במיומנויות הנאום ומפתחת יכולות וכישורים בין אישיים דרך עיסוק בנושאים הקרובים ללבם של התלמידים.

במסגרת התוכנית נערך יום מסכם במרכז מורשת מנחם בגין, באולם המדמה את מליאת הכנסת, ובו צולמה התוכנית. התלמידים מתנסים בתהליכי החקיקה, בדומה לאלה המתרחשים בכנסת. בדרך חווייתית ופעילה זו לומדים התלמידים להכיר את הכלים, התפקידים והמוסדות שבכנסת – כיצד הם פועלים, מה מטרתם, מה חשיבותם ומה ערכה הייחודי של הכנסת כיסוד המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל.

התוכנית היא פרי פיתוח משותף עם המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), וניתנת כשירות ע"י מרכז מורשת מנחם בגין לבתי ספר נבחרים. התוכנית פועלת היום בכ- 20 בי"ס ברחבי הארץ.

לפרטים נוספים:
הדסה גרינברג-יעקב
נייד: 057.5791608

No comments: