Wednesday, November 30, 2011

ביקורת על הסכם השלום לנוכח האירועים


שלושים שנה לפינוי ימית ומפוני חבל ימית עדיין זוכרים את החבל המשגשג שפונה תמורת הסכם שלום, שגורלו מוטל היום בספק.

סא"ל במיל' אבי פרחן ממפוני ימית וקצין האג"ם לשעבר בסיני אמר בראיון לערוץ 7 שהיום כולם מבינים שפינוי ימית והסכם השלום עם מצרים היה מקח טעות, "את אשר יגורנו ואשר הזהרנו בא. אמרנו כל הזמן שמצרים נערכת למלחמה עם ישראל, מי שחשב שהיה שלום עם מצריים התבדה, מעולם לא היה שלום, היה הסכם על הנייר ושגרירות שנמצאת כל הזמן במצור".

לפרחן אין ספק מה הם הכוונות האמיתיות של המצרים, "כל המנהרות שנחפרות מתחת לתעלות סוואץ לא נועדו לצרכי מסחר אלא להכניס אמל"ח לסיני והלאה לעזה. אם היו רוצים הם היו יכולים לחסום את המנהרות. הם רוצים כמו האויבים האחרים לחסל את הישות הציונית. הזהרנו כל הזמן מכך, והמציאות טפחה על פנינו".

לדבריו, פינוי סיני ופירוק אוגדות שלמות היה טעות, "אין שום רגיעה בגזרה הדרומית וצה"ל חייב להתכונן לפתיחה מחודשת של חזית חדשה, אנחנו עלולים למצוא את עצמינו במלחמה ולכן חייבים להיערך".

הוא מקווה שבמלאות 30 שנה לפינוי חבל ימית, מליאת הכנסת תמצא לנכון להקדיש זמן לאזכור חבל הארץ המשגשג שאבד, "ישבנו בועדת ההיגוי של מתיישבי ימית והחלטנו לבקש מועדת השרים והסמלים של הכנסת לאזכר את יום הפינוי שהשנה יחולו 30 שנה לפינוי, שתאזכר את היום ותקיים דיון בכנסת. היום אף אחד לא יודע מה היה חבל ימית וחשוב שהציבור ידע. בזמנו הזהרתי את מנחם בגין ואמרתי לו מה מצפה לנו מההסכם עם מצריים, אבל הוא המנהיג שעשה את הטעות, הוא טעה, אני מקווה שהבן שלו יעצור את הטעויות שאנחנו ממשיכים לעשות גם היום".


 
^

No comments: