Thursday, June 9, 2011

יוסי שריד מביע דעה על מ' בגין וי' שמיר


שר החינוך לשעבר היה חלק מפאנל לחג השבועות במהלכו השווה את מנהיגי ישראל ליו"ר אש"ף. הקהל הגיב בזעם ודרש התנצלות – שריד סירב

 הפה הגדול של שר החינוך ויו"ר מרצ לשעבר יוסי שריד מצליח לסבך אותו שוב. בדיון לימודי לחג השבועות אמר שריד כי "מבחינתי מנחם בגין ויצחק שמיר הם לא פחות טרוריסטים מיאסר ערפאת", וזכה למחאה קולנית מהקהל.

שלשום בלילה נערך ליל לימוד לחג השבועות באולם צוותא בתל אביב. אחד הפנאלים נקרא "שיחה בשניים" וישבו בו העיתונאי עמית סגל מחדשות ערוץ 2 ויוסי שריד. השיחה עסקה בפרשנות כללית של התנ"ך ובתפישה יהודית וכשעברו השניים לשוחח על ערבות הדדית אמר שריד שהוא לא מרגיש קירבה גדולה במיוחד לכל היהודים.

בשלב כלשהו הוסיף שריד כי "מחבלים יהודים מרגיזים אותי יותר ממחבלים ערבים. הטרוריסט היהודי המנוול הזה אוחז ביד שלי ורוצה למשוך אותי יחד איתו בעוד שהערבי - מה לי ולו?". בהמשך השיחה הזכיר סגל לשריד את קשריו עם מנהיגי הפת"ח.

"אתה נהגת להיפגש עם טרוריסטים, יאסר ערפאת ומראוון ברגותי", ושריד ענה: "מבחינתי מנחם בגין ויצחק שמיר הם לא פחות טרוריסטים מיאסר ערפאת". למשמע הדברים, קמה באולם שהיה מלא מפה לפה מחאה קולנית. אחת הנשים ביקשה משריד לחזור בו, ושריד הגיב: "אם אני מצליח להרגיז - כנראה שאני עדיין בכושר".

אמש שריד לא חזר בו מהדברים. "אני לא יודע איך הגענו

מדיון על מגילת רות לעיסוק בנושא הזה", אמר בשיחה עם מעריב, "אבל בעיני כל טרוריסט יהודי וערבי הוא איש מגונה ולא חשובים לי הצידוקים שהוא מוצא לעצמו. כשעמית דיבר על יאסר ערפאת אמרתי שהוא איש שעמד בראש תנועה לשחרור לאומי. אני מכיר עוד אנשים שעמדו בראש תנועות שחרור לאומי. גם שמיר ובגין היו טרוריסטים. כל עם אוהב את הטרוריסטים שלו".
_______________

ונמצאת תגובה:

"יוסי שריד - חד בלשונו, קהה במחשבתו"


ח"כ עתניאל שנלר קורא להחרים את שר החינוך לשעבר יוסי שריד בעקבות דבריו, "ראוי להימנע מלהזמינו לאירועים בעלי אופי יהודי וציוני".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) תוקף בחריפות את שר החינוך לשעבר יוסי שריד בעקבות דבריו הקשים נגד בגין ושמיר.

"דבריו של שריד על מנהיגי ישראל והשוואתם למנהיגי טרור מצביעים על אוטיזם כלפי מדינת ישראל, סמליה וערכיה. ראוי להימנע מלהזמינו לאירועים בעלי אופי יהודי וציוני, היות ובשנים האחרונות הוא מתרחק עד מאוד מערכים אלו".

שר החינוך לשעבר השתתף באירוע "שיחה לשניים" ב"צוותא" בתל אביב. במהלך השיחה אמר שריד: "מחבלים יהודים מרגיזים אותי יותר ממחבלים ערבים. הטרוריסט היהודי המנוול הזה אוחז ביד שלי ורוצה למשוך אותי יחד איתו בעוד שהערבי - מה לי ולו?".

שריד הוסיף "מבחינתי מנחם בגין ויצחק שמיר הם לא פחות טרוריסטים מיאסר ערפאת".


^

No comments: